Bebek Alışveriş Listesi

16:03:00

Merhabalar, doğumdan sonra bu konuyla ilgili birşeyler yazıp paylaşmak aklımdaydı ama gerek verdiğim aradan dolayı, gerek zamansızlıktan dolayı yazmak bugüne kısmet oldu. Ama gecikmesinin şu güzelliği oldu ; yazacağım herşey bizzat denenmiş ve olmazsa olmaz ürünler olacak bu sayede ;)Yalnız aşağıda aklıma geldiğince yazdım, malum üzerinden 1,5 sene geçti, sormak istediğiniz birşey olursa mutlaka yorumlarınızı maillerinizi bekliyorum.

Bu arada ben sadece deneyimlerimle, kendi araştırmalarım ve bütçemize göre tercih edip aldığım ürünleri paylaştım. Her bebeğin ihtiyaçları, ebeveynlerin bebeğe uyguladığı bakımları arasında dağlar kadar fark var. Ve tüm bebekler karakter olarak birbirinden çok farklı.Benim çok memnun kaldığım şey size ve bebeğinize göre çok gereksiz olabilir. Ayrıca Bebek Alışverişi derya deniz. Almak isterseniz emin olun sonu yok. Ve sakın onda var bende de olsun, ennn fonksiyonlusu olsun, vay ilk bebeğim tabiki herşeyin eeen pahalısı olacak yanlışına düşmeyin. Ve abartmayın... Çünkü herşey kısıtlı süre kullanılacak unutmayın...

50cm boyları, türlü türlü huyları ile tüm evini işgal etmeye gelen bu meleğin bakalım nelere ihtiyacı varmış ve ben nerelerden almışım...

Mobilya :
Doğum yaptığım sıralarda oturduğumuz ev büyüklük ve oda sayısı bakımından oğluma bir oda yapabileceğim kıvamda değildi. O sebeple biz sadece İkea'dan yatak ve giysi dolabını aldık. Yatağını kendi odamda , dolabını ise bizim giyinme odasında konumlandırdık. Zaten ilk aylarda bebek sizinle aynı odada olmak zorunda,bunun için extra anne yanı beşiği almamış oldum. Şimdi yeni evimizde hala aynı mobilyaları, kendine ait odasında resimde de gördüğünüz şifon yeri de alıp ekleyerek kullanıyorum, iki kez yatak almamış olduk ;) 



Bebek Odası Tekstili :

Nevresim Takımları: Üç takım özel dikim, Karaca Home, English Home ve Altınbaşak 'tan aldık. Diktirdiklerimin çarşaflarını özellikle lastikli yaptırmıştım, çok daha kullanışlı oldu. Hazır almak isterseniz lastikli olanlar English Home'da da var. Tabi %100 pamuk olmalarına dikkat etmek kaydıyla ;)
Yatak - Yorgan - Yastık : Bu konuda çok fazla fikir ayrılıkları olmasına rağmen, ben hem İkea'nın Vyssa Somnat yatağını aldım, hemde babaannemiz bize pamuk yatak, yorgan ve bebek yastıkları yaptırdı. Her ikisinide kullanıyoruz. Ben yaptırdığımız pamuk yastıkları ve kış mevsiminde yorganını kullanıyorum, kesinlikle terletme diye bir durum olmuyor. Bazen eskileri dinleyip dediklerine kulak vermek şart ;)
Battaniyeler: İşte en fazla fazla almanız gereken şey.... Her yerde her şartta ve koşulda devamlı yanınızda taşıdığınız için her duruma uygun gerekli sayıda battaniye almanız şart. Penye battaniyeler ev- misafirlik gibi ortamlarda hayat kurtarıyor, hoop seriyorsun çocuğun altına... Örgü battaniyeler uyuduğunda dışarda hayat kurtarıyor. Yaniii battaniye alın, aldırın hediye alana da mani olmayın her türlüsü kabulünüz olsun :) Ben battaniyeleri English Home, Karaca Home, Altınbaşak,Mink, Bebeto ve daha bir sürü markadan aldım. 2'si benden olmak üzere 3 tanede örgü battaniye yaptırttım, halada kullanıyorum ;)
Alt Değiştirme Minderi: Ben Bebeto adlı markadan ayıcıklı bir tane aldım, ama hiiiç kullanmadım :) Onun yerine daima Dalin gibi markaların alt değiştirme örtülerini evde ve dışarda kullandım. Kirlenince kaldır at, yenisini aç en güzeli ;)
Halı: Yenidoğan döneminde bizim odada olduğu için halı alışverişi yapmak zorunda kalmamıştım. Yeni ev de odasını yaparken yine İkea'dan araba temalı bir halı kullandım.
Perde : Yine yenidoğan döneminde perde alışverişi yapmadım. Odasına geçince Kadıköy Salı Pazarından bir perde alıp, altınada stor yaptırdım. Hala fonlarını seçip yaptıramadım :) Yani o kadarda gerekli değil-miş :)

Banyo Malzemeleri : 

Küvet ve Küvet Filesi: İşteee bu benim herkese ama herkese önerdiğim birşey. Küvet alırken mutlaka ve mutlaka File de alın ve rahatlığı görün. Annem ve kayınvalidem bile deneyimli anneler olarak bu nasıl güzel birşey, hayatımızda hiç bu kadar rahat bebek yıkamamıştık dediler ve buna asrın icadı muamelesi yaptılar :) Biz her ikisinide Sevi Bebe 'den aldık.


Bebek Bakım Seti : İçinde su sıcaklığını ölçmek için termometre, tarak, fırça, tırnak makası, törpüsü, makası, burun aspiratörü (işe yaramıyor farklı önerim olacak aşağıda) gibi gereçler var çantasıyla birlikte... Ben Mothercare'den aldım ve öneririm. Zaten ayrı ayrı alınca setten daha fazla para ödersiniz ;)

Havlu- Bornoz: Hem benim aldıklarım, hem hediye gelenlerde çok sayıda havlumuz ve bornozumuz var :) Bornozları genelde yürümeye başladıktan sonra rahat kullanabileceğiniz için eğer almayı düşünüyorsaınız bedenini buna göre seçin. Yenidoğan ve yürümeden önceki dönemde en rahatı şapkalı havlular oluyorlar. Biz Chakra, Bebeto, C&A, Altınbaşak'tan aldık hepsini ve gidip kaldığımız tüm evlere de yedek bıraktık :) Marka olarak önerceğim ise kesinlikle Chakra, adamlar havluda resmen efsane ;)
Tülbent: Havlusunun içine koyacağınız çift kat bir tülbent, bebişkonuzun üzerindeki tüm suları anında çeker, bebeğiniz üşümez o yüzden yenidoğan döneminde mutlaka ve mutlaka çift kat ,havlusunun boyutlarında bir kaç tülbent diktirtin. Büyüklere sorun onlar bilirler ;)
Sabunlama Bezi : Ben ilk günler yine yumuşak tülbent kullandım yıkarken. Önemli olan onun o hassas pamuk cildini tahriş etmeyecek yumusacık bir doku olması. 
Kova ve Maşrapa : Sadece ona ait olacak ve yıkanırken kullanacağınız kova ve maşrapayı Sevi Bebe'den aldık.
Şampuan- Losyon ve Bebek yağı: Bübchen ürünlerini severek ve mis mis koklayarak kullandım ve halada aynı ürünleri kullanmaya devam ediyorum. Hiç bir hassasiyet ve yakmayla karşılaşmadım mutlaka öneririm.

Bebek Bakım Ürünleri 

Bebek Bezi: Doğumdan önce bu konuyu eminim hepiniz araştırmışsınızdır. Açık ara en önce gelen isim Prima Premium Care oldu benim nezdimde. Halada aynı markaya sadık kalarak devam ediyorum. Kalitesinin yanında önündeki ıslaklığı ölçen çizgisi ile yenidoğan döneminde yaptığımız rutin çiş kontrolünde çok faydalı oluyor. Denemenizi öneririm. 
Alt Değiştirme Örtüsü: Genel olarak Dalin 'inkini kullandım. Aslında marka farketmez hangisi uygun fiyatlı ise onu alın, zaten kirlendikçe ıslandıkça atıyorsunuz materyal ve yapı olarak aynılar. Ama boyut olarak 60*90 ile 60*60 olanları var. Bende bu yüzden 60*90 olanları daha çok tercih ettim. Erkek bebek annesiyseniz beni anlarsınız :)))
Pamuk: İlk günler değil hatta aylar boyunca ben ıslak mendil kullanmadım, en organik olanlarda dahil olmak üzere :) Sadece pamuk ve su ile alt temizliğini yaptım, kuruladım ve kremini sürdüm. E-bebekte satılan Baby&Me markasının pamuklarını kullandım.
Çamaşır Deterjanı ve Yumuşatıcı: Dalin'in deterjan ve yumuşatıcısını kullandım. Ama şu an Bingo Hipoalerjenik parfümsüz deterjan ile Bingo Kuzumun Kokusu adlı yumuşatıcı ile devam ediyorum. Her ikisinde de herhangi bir alerjenik durumla karşılaşmadım, denemenizi önerebilirim.
Burun Aspiratörü : İşte can alıcı alışverişlerden biri daha. Doğum olana kadar bu mucizeden bi haberdim. Gün geldi oğlumun burnu doldu, tabi ben çıkaramadım, o rahatsız oldu ağladı, ben internete daldım derken bi şekilde varlığından haberdar oldum. Anında en yakın Joker'e koşup NoseFrida aldım. Resmen hayatım kurtuldu. Bir kaç damla serum fizyolojik sıkıyordum, sonra aspiratörle çekiyordum, bebişkom rahat ben rahat dünya rahat. Otribebe markasınında var, onu kullanmadım bilmiyorum ama NoseFrida 'ya kefilim ;)


Pişik Kremi: Aslında bir çok marka denedim, Bübchen, Desitin, Mustela, Sudocream, Unibaby, ama en güzeli hangisi söyliyim mi halis zeytinyağı. Ben pişik kremlerini oğlum 5 aylıkken bıraktım, sadece ve sadece özel aldığımız halis zeytinyağı kullanıyorum, hiç pişik olmadık şükür. Kesinlikle  size de denemenizi tavsiye ederim.
Ateş Ölçer: Braun'un kulaktan ölçen modelini aldık halada severek kullanıyorum. Şimdiye kadar yanlış ölçme gibi bi durumla karşılaşmadım.

Beslenme Ürünleri:

Biberon: Oğlum kesinlikle biberon kabul etmedi, her markayı denedik bir türlü olmadı. Philips Aventler, Dr. Brownslar, Lansinohlar, daha neler neler... O yüzden öneremiyorum ama mama ile takviye yapacaksanız mutlaka biberon bulundurmanız şart ;)
Sterilizatör: Biberon kullanacaksanız bu şart. Ben doğumdan önce Philips Avent aldım, kullanmak nasip olmadı, gereksiz bir ürün oldu benim adıma.
Biberon Temizleme Fırçası: Philips Avent'in fırçasını kullanıyorum, ama markanın önemli olduğunu düşünmüyorum işlevi önemli ;) Bizde biberon durumu olmadığından emziklerini, tabak bardağını elde yıkadığımda bununla fırçalıyorum :)
Emzik: İlk ay kullanmadım emmesinde problem oluşmasın diye ancak sonra Philips Soothie ile  alıştırdık, rahata erdim :) Philips Avent 'in emziklerini kullanıyorum, oldukçada memnunum.
Ağız Bezi: İşteee bir tane daha kaç tane olursa olsun ama çoook olsun denen bir ürün daha :) 30-40 kaç olursa olsun ama olsun, emzirirken, gaz çıkarırken her an her yerde kullanacaksınız...

Gezi Ürünleri : 

Bebek Arabası: Bu aslında başlı başına incelenmesi gereken bir ürün... Çok detaya girmeden ben Nuna Pepp Luxx tercih ettim. Tek dezavantajı buda kişiye ve bebeğe göre değişir çift yönlü kullanımı yok. Ama zaten ilk aylar anakucağı ile kullanacağınız ve anakucağıda size dönük olacağı için sorun yok ;) Hafifliği ve baston puset gibi kapanıp kolay taşınması açısından çok memnun kaldığım ve hala kullandığım bir ürün. Araba değişikliği yaptırtmadı sağolsun :)

Araba Koltuğu (Ana Kucağı): Nuna Pipa 0-13kg koltuğunu tercih ettik. Ek aparatlarını satın alarak bebek arabasında montaj edip 9 aylık olana kadar kullandım. Gezerken uyursa hiç çocugu uyandırmadan hoop arabaya :)
Kanguru: ErgoBaby tercih ettim ama sayılı kullandım. Oğlum pek sıkıya gelemeyen bir çocuk benim için gereksiz bir alışveriş oldu :) Biraz çocuğun karakterine bağlı bir ürün, fazla sosyal bir çocuksa dışa dönük olanlarını inceleyin bence ;)

Bebek Odası Ürünleri:

Dönence: Alın alın alın mutlaka alın... 2 aylık olup etrafın daha da farkında olduktan sonra o kadar işe yaradı ki sayesinde 10 dk rahat rahat oturup bi çay içmişliğim, yemek yemişliğim var. Biz Fisher Price Mutlu Düşler Dönence tercih ettik. Hayatımızı resmen kurtardı. Halada müzik kutusu kısmını uyurken dinlediği ninnileri rutin haline getirdiğinden dolayı kullanıyoruz. Ödediğimiz paranın karşılığını kat be kat aldık ve almaya devam ediyoruz...


Ev Tipi Anakucağı: İşte yine bir olmazsa olmaz ürün daha. Bunu alıp odasında, oturma odasında, hatta ve hatta yanınızda gittiğiniz diğer evlerede taşımak suretiyle paşa paşa kullanıyorsunuz. Çok işlevli pahalı olanlarına inat bebişkolar en çokta daha fonksiyonsuz olanlarını seviyorlar :) Fisher Price Yağmur Ormanı anakucağını kullandım. Allahım O nasıl bir rahatlık, ev içinde mutfaktaysam yanıma koydum, iş yaparken karşıma koydum... Gazı olduğu zamanlar titreşim özelliği iyi geldi, hareket ettikçe kendini sallamayı öğrendi, etrafı daha rahat görebildiği için herşeye yatay değilde dikey bakmak ona iyi geldi, ellerini öğrenmeye başlamasını, birşeylere uzanmaya çalışmasını teşvik etti ve hatta ilk kez bu üründeki maymun çıngırağı çaldı. Kesinlikle direk bu marka olmasada şart bir ürün anakucağı...


Bebek Telsizi:İlk aylar aynı odada yattığımız için çok gerekli olmasada, bize hediye olarak Weewell in sadece ses ileten bebek telsizi gelmişti. Görüntülü olanlara evimizin yapısından dolayı çokta ihtiyaç duymadım. Hala da kullanıyorum, bize yeterli gelen bir ürün oldu. 

Gece Lambası: Bebeğinizi uyuttuğunuz odada direk gözüne yansımayacak loş bir ışık kaynağı olmalı. Gece bazı bebekler ışıktan fazla uyarılıp rahatsız olabiliyor. Ki benim oğlum ışık sevmeyen tamamen karanlıkta uyuyan bir bebek. Gece kalktığında emzirmek, altını değiştirmek ama bunu onu fazlaca uyarmadan yapmak için bir gece lambası -markası farketmez- bulundurun. 
Saat: Emzirme saatlerinizi düzen altında tutmak, oda ısısı ve nemini kontrol etmek için Weewell 'in saatini kullandım çokta memnun kaldım. 

Bebek Kıyafetleri:

Bundan resmen ayrıca bir post olacağından çok detaylıca bahsetmek istemiyorum. Özellikle %100 pamuk olmalarına dikkat edin ve yenidoğan döneminde bebeğin çok çabuk büyüdüğünü hesaba katarak alışverişinizi bütçenize göre mağazalardan yapın ve abartmayın. Zaten aldığınızdan fazla hediyede geliyor. Ben genelde çoğu şeyini Carters'tan aldım, mutlaka bakın derim, kumaşları kaliteleri şahane... Carters daha fazla olmak üzere Zara Baby, H&M Baby, Mothercare, Disnep, Soobe, LCW genelde tercih ettiğim markalar oldu.

Anne Ürünleri:

Meme Ucu Kremi: Lansinoh un kremini kullandım, ama yinede yara olması, ağlayarak emzirme durumunu yaşadım. Ama çok aşırı boyutlarda değil, o yüzden kullanmanızı tavsiye ederim.
Göğüs Kalkanı ve Göğüs Pedleri: Göğüs uçlarım yara olduğunda bu kalkanlar hayatımı kurtardı. Ahh o acıyan göğüslere değen kıyafet kadar acı veren başka bişi daha yok. Philips Avent'in Kalkanını ve pedlerini mutlaka doğumdan önce alın ve bulundurun derim.
Emzirme Örtüsü ve Emzirme Yastığı: Örtü dışarıda bön bön bakışlardan kurtulmak ve bebeğinizi özgürce emzirmek için çok iyi bir ürün. Emzirme yastığıda ilk günler bebeği doğru pozisyonda tutmak için güzel bir destek. Sonrasında yine bebek yüzükoyun durma alıştırmaları yaparken veya destekle oturtma alıştırmalarında işe yarıyor. Ben her ikisinide MyCey adlı markadan tercih ettim.
Emzirme Atlet ve Sütyenleri: Maalesef bu ürünleri üreten her markada çok fazla seçenek yok, hepsi birbirine benziyor. Ama ben en çok bu konuda Suwen'i beğendim. En azından daha şekilli sütyenleri var :) Suwen, Little Dreams, Elija adlı markalardan aldım.
Pijama ve Gecelik Takımları: Ben normal doğum yaptığım için mi bilmiyorum, aldığım gecelikleri hiç kullanmadım desem :) Daha çok pijama takımlarımı giydim, bunlarıda Aqua, Suwen ve Ebru Maternity'den almıştım.
Süt Pompası: İlk günler göğüs amaçsızca bebeğinde tüketebileceğinden fazla süt ürettiğinden süt pompası bir gereklilik oluyor. Hem süt üretimini arttırmak hemde göğüste tıkanmaları önlemek için bence şart. Ben ilk etapta Lansinoh manuel pompa almıştım. Sonra Lansinoh'un elektrikli çiftli pompasına geçiş yaptım. Aslında bu konuda da detaylı bir post yapmam yerinde olur.


You Might Also Like

8 yorum

  1. bayıla bayıla okudum valla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım önceden bilmek güzeldir :) Teşekkür ederim ;)

      Sil
  2. alışveriş işin en zevkli kısmı şimdi o kadar güzel şeyler var ki yeni anneler çok şanslı bence..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle canım, çok fazla çeşit var, insanın aklı hep karışıyor. Ama eninde sonunda büyükler ne derse o doğru çıkıyor :)))

      Sil
  3. Çok güzel Bir yazı olmuş. Benim de 6 aylık bir bebeğim var. Hemen hemen aynı şeyleri dusunuyorum alış veriş konusunda. Bir de uyku ile ilgili bir yazı yazsana ne güzel olur. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım aslında aklımda daha baya bi konu var, İşte Ek Gıda, Ek gıdaya başlarken yapılacak alışverişler, Bebek arabası seçimi, Emzirme, Uyku, Süt pompası seçimi, Süt arttırma ve daha nicesi... Ama bloğum aslında anne-bebek bloğu olmadığı için okuyucularımı sıkar mı ondan emin olamadım. Birde extra aklında bir konu varsa iletirsen sevinirim, sırayla yazmak istiyorum hepsini :) Teşekkür ederim :X

      Sil
  4. Ikea mobilyalar gerçekten hem uygun hem de çok kullanışlı, geçici olarak yatak ve dolabını almıştım ama bu aralar odasını yapıyoruz onları kullanmaya devam edeceğiz. Hatta şu süslü beşiklerden de almıştım 3 ay dolu dolu kullanamadık bile çok gereksizmiş. Çok güzel bir yazı olmuş canım, hamilelikte araştırırken böyle yazılar arıyor insan :) Öperim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım bizde aynen öyle yaptık. ilk önce bizim odada kullandık ikea beşiği, şimdi kendi odasına geçirdik. bambu beşiklerden ben hiç almayı bile düşünmedim, zaten yer sıkıntım vardı, normal beşiğin yanında birde onu almak gereksiz gelmişti bana, ki iyikide almamışız :) Gerçi ikea beşikte bize şu an ufak geliyo, Montessori yatağına geçicez kısa zamanda :)

      Sil